| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Ellegaard High Bruger
Indmeldt: 12. Okt 2004 Indlæg: 621 Geografisk sted: Silkeborg
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 19:01 Emne: Baghjulene skal ryge!!! |
|
|
Er det muligt at omdanne en calibra 4*4 til en ren baghjuls trækker uden at det skal komme ud i noget med speciale dele til uhyggelige summer  _________________ Midtjysk Autotransport ApS - Autotransport i Danmark og Tyskland!!!
Tlf. 20517615
www.jatp.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Sims Super Bruger
Indmeldt: 21. Jun 2005 Indlæg: 361 Geografisk sted: 4500
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 19:05 Emne: |
|
|
Hvorfor vil du af med 4x4? _________________ Tja måske, hvem ved! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Bigfoot HighTech Bruger

Indmeldt: 06. Nov 2003 Indlæg: 10080 Geografisk sted: udstationeret sønderjyde
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 19:10 Emne: |
|
|
jeg har hørt om at de kan ombygges til forhjulstræk, men ikke til baghjulstræk alene.... _________________ Nu uden opel....
"omdrejningstal, kølevand, og turbotryk, er alt sammen sådan nogle ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat bigfoot, herning pullingarena. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Manta B 2.2i Wannabe Opel-guru

Indmeldt: 06. Nov 2003 Indlæg: 3082 Geografisk sted: Hovedstaden
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 20:15 Emne: |
|
|
uden specialdele tror jeg ikke du kommer nogen vegne.. nu har jeg ikke meget forstand på 4x4 men som det er så har den jo stadig tværsliggende motor og fordelerkassen giver kraft til baghjulene..
hvis du skal lave det kommer du ud i en ombygning med langsliggende motor (stort projekt) men så derfra bude det ikke være så svært.. om bagtøjet på sådan en 4x4 så er stærkt nok til at klare alle kræfterne fra motoren er jeg i tvivl om men så kan man jo finde noget evt fra en omega
kunne være et meget fedt projekt.. største problem er dog nok at få motoren langsliggende!!  _________________ www.stodderlogen.com |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ellegaard High Bruger
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 21:39 Emne: |
|
|
Ja det tænkte jeg nok ville bare være herre fedt Går også med tanken om at smide en Lotus Omega motor i når der kommer peng i a kas'  _________________ Midtjysk Autotransport ApS - Autotransport i Danmark og Tyskland!!!
Tlf. 20517615
www.jatp.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Bigfoot HighTech Bruger

|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 22:09 Emne: |
|
|
| cali 2.0 16v skrev: | Ja det tænkte jeg nok ville bare være herre fedt Går også med tanken om at smide en Lotus Omega motor i når der kommer peng i a kas'  |
så skal du da godt nok igang med at samle mange flasker.... de koster da godt nok kassen de motorer, hvis de overhovedet sælges i løsvægt.
men det er altså noget af et projekt du omtaler der.... _________________ Nu uden opel....
"omdrejningstal, kølevand, og turbotryk, er alt sammen sådan nogle ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
matias Super Bruger
Indmeldt: 04. Jul 2004 Indlæg: 350
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 22:18 Emne: |
|
|
Du havde simpelhen tænkt at smide en Omega Lotus motor i en Calibra  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Batman SuperSuper Bruger

Indmeldt: 18. Nov 2003 Indlæg: 1742 Geografisk sted: Djursland
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 22:19 Emne: |
|
|
| Manta B 2.2i skrev: | uden specialdele tror jeg ikke du kommer nogen vegne.. nu har jeg ikke meget forstand på 4x4 men som det er så har den jo stadig tværsliggende motor og fordelerkassen giver kraft til baghjulene..
hvis du skal lave det kommer du ud i en ombygning med langsliggende motor (stort projekt) men så derfra bude det ikke være så svært.. om bagtøjet på sådan en 4x4 så er stærkt nok til at klare alle kræfterne fra motoren er jeg i tvivl om men så kan man jo finde noget evt fra en omega
kunne være et meget fedt projekt.. største problem er dog nok at få motoren langsliggende!!  |
Det er muligt det er en skrøne, men jeg har hørt at bagtøjet på turbo modellen er idendisk med en Omega A 3000 24V.
Men som sagt er jeg bestemt ikke 100% sikker på det..  _________________ Diesellokomotivet fra Rüsselheim med en smule fra Remshalden....
Opel Vectra C 3,0 V6 CDTi Aut. Wagon...
http://opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=987
 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
scotten Wannabe Opel-guru

Indmeldt: 07. Nov 2003 Indlæg: 3159 Geografisk sted: Oz æ Fyn..Ude i "enden"
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 22:40 Emne: |
|
|
| matias skrev: | Du havde simpelhen tænkt at smide en Omega Lotus motor i en Calibra  |
Den findes..Et tysk firma har lavet en sådanne Calibra Lotus-noget...det var noget af en bekostelig affære+ besværligt.
Tænk lige på at du så godt som INTET kan få til den 3.6 liters Biturbomotor...+ den koster en god slat.... Brugt... Lotus har stadig nye på lager efter, hvad jeg har hørt...Mener prisen var omkring 250000 kr...Det er altså en ny...
Fåes bla ikke mere: toppakning, strækbolte, vandpumpe, kobling og MEGET mere....knastkæderne kan heller ikke fået ved Opel mere mener jeg( kan fåes som forstærket i bla England)+ at de ikke er de stærkeste i verden..Den motor er special...tro blot på det....+++++FEEEDDDDDDD++++++....Sjavle....
Hold dig langt fra den motor...  _________________ Synes du din TDI-motor er lidt sløv... Måske kan jeg hjælpe! Kontakt pr PB.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=5835 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Wingman OpelPower Stifter

Indmeldt: 01. Nov 2003 Indlæg: 1044 Geografisk sted: Nordvestsjælland
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 22:40 Emne: |
|
|
Kan den c36get motor over hovdet være der ??? tror jeg næsten ikke er muligt. _________________ Vectra B i500 Mk II |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ellegaard High Bruger
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 23:06 Emne: |
|
|
Har set billeder af det i tyskland så det kan lade sig gøre Men hvis man ikke kan få reservedele til den duer det jo ikke
Det er jo også kun i tilfælde af at jeg kommer til at tjene nogle seriøse penge og ikke ved hvad jeg ellers skal bruge dem til  _________________ Midtjysk Autotransport ApS - Autotransport i Danmark og Tyskland!!!
Tlf. 20517615
www.jatp.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Bigfoot HighTech Bruger

|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 23:10 Emne: |
|
|
| cali 2.0 16v skrev: | Har set billeder af det i tyskland så det kan lade sig gøre Men hvis man ikke kan få reservedele til den duer det jo ikke  |
jeg ville blive overrasket bare du fik anskaffet motoren...... så hvorfor bekymre sig om reservedele???? _________________ Nu uden opel....
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ellegaard High Bruger
|
Skrevet: Søn 25 Dec, 2005 23:15 Emne: |
|
|
Motor er da det mindste Der er trods alt lotus omega'er Til salg i tyskland  _________________ Midtjysk Autotransport ApS - Autotransport i Danmark og Tyskland!!!
Tlf. 20517615
www.jatp.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Rustkongen Wannabe Opel-guru

Indmeldt: 08. Apr 2004 Indlæg: 2662 Geografisk sted: Aalborg
|
Skrevet: Man 26 Dec, 2005 00:30 Emne: |
|
|
| Ja du kan få et kit til det... Men hvor ved jeg ikke... har set det lavet... De foreste aksler bliver vist nok bare sat i en slags frigear så de bare løber med |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Sixpack_ SuperSuper Bruger

Indmeldt: 09. Sep 2005 Indlæg: 865 Geografisk sted: København
|
Skrevet: Man 26 Dec, 2005 00:31 Emne: |
|
|
| Jeg har da ikke set lotus til salg endnu! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Bufas Wannabe Opel-guru

Indmeldt: 12. Nov 2003 Indlæg: 3956 Geografisk sted: Min egen lille verden
|
Skrevet: Man 26 Dec, 2005 01:06 Emne: |
|
|
Det sker de er der, i sommers var der en komplet drivlinje fra sådan en til salg, jeg kan ikke lige huske prisen, men den var vist ikke helt billig. Men hva er også billigt for noget der er så sjældent til salg? _________________ OBH Formand |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
scotten Wannabe Opel-guru

Indmeldt: 07. Nov 2003 Indlæg: 3159 Geografisk sted: Oz æ Fyn..Ude i "enden"
|
Skrevet: Man 26 Dec, 2005 01:53 Emne: |
|
|
| Sixpack_ skrev: | | Jeg har da ikke set lotus til salg endnu! |
Der er tit nogle til salg i DE...Koster bare lidt...ca 15000€ og op
Motoren er ikke ret nem at finde løs..Der var en til salg for en tid siden....5500€
Sådan en LO kører fornemt...Går i begrænser ved 318 kmt i 5 gear( målt på rullefelt...)...Så er der lige et 6 gear også.....
90 kmt i 1 gear...130 kmt i 2 gear...( ifølge speedometret)
Har haft nr. 675 uden afgfit....Lorte-DK  _________________ Synes du din TDI-motor er lidt sløv... Måske kan jeg hjælpe! Kontakt pr PB.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=5835 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ellegaard High Bruger
|
Skrevet: Man 26 Dec, 2005 18:24 Emne: |
|
|
Jeg takker for svarende man bliver jo ikke klogere hvis man brænder inde med sine ideer  _________________ Midtjysk Autotransport ApS - Autotransport i Danmark og Tyskland!!!
Tlf. 20517615
www.jatp.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
sheel Super Bruger

Indmeldt: 21. Jun 2005 Indlæg: 333 Geografisk sted: nordvestjylland
|
Skrevet: Tirs 27 Dec, 2005 16:49 Emne: |
|
|
| cali 2.0 16v skrev: | Jeg takker for svarende man bliver jo ikke klogere hvis man brænder inde med sine ideer  |
du har helt ret, og går du med drømme som du ikke ved kan føres ud i livet, så spørger man jo bare..
der er en brugt motor dernede ved jeg.. den er KUN til 8000Euro, så bare få den hentet.. he he.. jeg ved det, da jeg skal ned til ham i morgen efter lidt legetøj.. kan da tage den med, he he... _________________ 3 X Kadett Coupe'er (minimum 2,0)
1 X Kadett City 2,4 E
1 Manta A GTE (V6 24v monteres)
daglige bil??? solgt PT |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Tirs 27 Dec, 2005 19:09 Emne: |
|
|
| scotten skrev: | | Sixpack_ skrev: | | Jeg har da ikke set lotus til salg endnu! |
Motoren er ikke ret nem at finde løs..Der var en til salg for en tid siden....5500€
Sådan en LO kører fornemt...Går i begrænser ved 318 kmt i 5 gear( målt på rullefelt...)...Så er der lige et 6 gear også.....
Har haft nr. 675 uden afgfit....Lorte-DK  |
Kiggede efter nogle igår og fandt 3 atykker, men den hurtigste og nummer 851 eller sådan noget kostede 18 tusind euro og en i de for 7200 euro
Ja sådan en kører sku sikkert meget godt men det finder jeg nok ikke ud af! Var der forresten ikke et link til en lotus der kørte fra en panser i op? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Bandit^ Wannabe Opel-guru

Indmeldt: 06. Nov 2003 Indlæg: 3843 Geografisk sted: Århus
|
Skrevet: Tirs 27 Dec, 2005 19:17 Emne: |
|
|
| Sixpack_ skrev: | | scotten skrev: | | Sixpack_ skrev: | | Jeg har da ikke set lotus til salg endnu! |
Kiggede efter nogle igår og fandt 3 atykker, men den hurtigste og nummer 851 eller sådan noget kostede 18 tusind euro og en i de for 7200 euro
Ja sådan en kører sku sikkert meget godt men det finder jeg nok ikke ud af! Var der forresten ikke et link til en lotus der kørte fra en panser i op? |
http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=9A36F5B1-5D2B-4233-94EE-C27B762D0392&kw=85&p=0 _________________ Vectra A 2.0i CDX
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=456
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9677
 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kristian Erfaren Bruger

Indmeldt: 25. Nov 2003 Indlæg: 158 Geografisk sted: Aalborg
|
Skrevet: Tirs 27 Dec, 2005 19:37 Emne: |
|
|
| Bandit^ skrev: | | Sixpack_ skrev: | | scotten skrev: | | Sixpack_ skrev: | | Jeg har da ikke set lotus til salg endnu! |
http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=9A36F5B1-5D2B-4233-94EE-C27B762D0392&kw=85&p=0 |
Den liger sku pænt fra land! _________________ Ascona B 2.2E |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Slavteren SuperSuper Bruger

Indmeldt: 03. Feb 2004 Indlæg: 882 Geografisk sted: Maribo
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
ghostlikeme SuperSuper Bruger

Indmeldt: 15. Mar 2004 Indlæg: 1600
|
Skrevet: Tirs 27 Dec, 2005 20:28 Emne: |
|
|
| Slavteren skrev: | http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=70D2066F-DD63-4654-9037-F27F789C3854&t=top&p=28
nogle i kender?  |
Mener det er en af dem inde fra Lotusomega.dk.. _________________ Man har ik levet før man har lavet en 360` vendning i en lastbil på glat bakke.. =:0))
The Ghost´s ride: http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=888 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
ghostlikeme SuperSuper Bruger

Indmeldt: 15. Mar 2004 Indlæg: 1600
|
Skrevet: Tirs 27 Dec, 2005 20:33 Emne: |
|
|
| Kristian skrev: |
Den liger sku pænt fra land! |
Det eneste man lige skal huske, er at filmen kører lige lidt hurtigere end den faktisk skulle gøre.. Det kan man se, hvis man lægger mærke til sek-tælleren på politiet-cam.. Men det er en meget fin bil..  _________________ Man har ik levet før man har lavet en 360` vendning i en lastbil på glat bakke.. =:0))
The Ghost´s ride: http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=888 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Tors 29 Dec, 2005 20:05 Emne: |
|
|
| Ham i lotusen nåede da aldrig at skifte til 6. gear eller hvad? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |

|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Tors 29 Dec, 2005 22:11 Emne: |
|
|
| så kører den formentlig hurtigere end de 300 km i timen og har sikkert os mere end 0,4 i ladetryk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Fre 30 Dec, 2005 00:13 Emne: |
|
|
den skal jo også kunne trække i det næste gear, og med den gearing skal den nok være pææænr seriøs for at kunne det... det er ikke usædvanligt at biler har topfarten i 4. i stedet for 5. heller. _________________ www.slavteren.tk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|